تبلیغات
                                                                                  خدای بزرگ است اهورا مزدا                من کوروش                پادشاه جهان,شاه بزرگ                شاه نیرومند                شاه چهار گوشه جهان                پسر کمبوجیه, نوه کوروش, نبیره چیش پیش, شاهان بزرگ, شاهان انشان, از تبار پادشاهی جاودانه, آنکه پادشاهیش را خداوند دوست می داشت.                آنگاه که من آشتی خواهان به بابل اندر شدم, مردم گامهای مرا به شادمانی پذیرفتند.                سربازان بسیار من دوستانه اندر بابل گام بر میداشتند, نگذاشتم رنج و آزاری به مردم این سرزمین وارد آید.                من برده داری را بر انداختم                درماندگیشان را چاره کردم, فرمان دادم همه مردم در پرستش خدای خود آزاد باشند و کسی آنان را نیازارد                من همه شهرهای ویران را از نو ساختم                همه نیایشگاه های بسته را گشودم                همه مردمان آواره را به جایگاه خود برگرداندم                خداوند بزرگ از کارهای نیک من خوشنود شد                بشود که دلها شاد گردد.                نبشه کورش بزرگ پادشاه ایران-بابل 538 پیش از میلاد                                                                             e-mail: sshetaban206@gmail.com دستی که خاتم بوسید - سیستم کسب و کار چیست؟
دستی که خاتم بوسید
کارگران نیروی محرکه چرخهای صنایع جهان هستند. حمایت از جامعه کارگری حمایت از تولید کننده و مصرف کننده است.

بازدید : مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 14 مرداد 1388
همانطور که می دانید تعریف "سیستم" عبارتست از: مجموعه ای از اجزاء که در کنار یکدیگر کار می کنند و اگر یکی از اجزاء ضعیف کارکند در مجموع بر کل اثربخشی و کارائی سیستم تاثیر منفی خواهد گذاشت. هر کسب و کاری هم یک "سیستم" است و دارای اجزائی است که این اجزاء باید در کنار هم بطور یکپارچه و ساختار یافته کنار هم کار کنند و در صورت ضعف یکی از اجزاء کل سیستم کسب و کار دچار ضعف خواهد شد. مشکل اساسی که در اکثر کسب و کارهای ایرانی دیده می شود اینست که مدیر/مالکان آنها کسب و کار را فقط بمنزله تولید و ارائه یک محصول می دانند و حتی در بسیاری از موارد محصولی خوبی و با کیفیت (به لحاظ مشخصه های فنی) تولید و به بازار عرضه می کنند و از دیگر بخش ها و اجزاء کسب و کار غافل هستند. وظیفه شما بعنوان یک مدیر یا مالک کسب و کار طراحی سیستم، نظارت و کنترل عملکرد مجموعه سیستم و بهبود بهره وری آن می باشد. اکثر کارآفرینان و مالکان کسب و کارهای ایرانی درون فعالیتها و کارهای جاری کسب و کارشان غرق می شوند (In The Business) و همین امر باعث می شود تا از برآیند کلی عملکرد مجموعه اجزاء سیستم خود غافل شوند و نتوانند با توجه به تغییرات محیط خارجی کسب و کار ساختار سیستم کسب و کارشان را تغییر دهند بنابراین توصیه می شود که مدیران و مالکان کسب و کار روی کسب و کار خود باشند (On The Business) تا بتوانند علاوه بر نظارت و کنترل سیستم کسب و کار و استخراج نقاط قوت و ضعف آن، محیط خارجی موثر برآن را نیز پایش کرده و فرصتها و تهدیدهای آن را شناسایی کنند.




با ذکر مثالهای زیر به اهمیت فعالیت یکپارچه و هماهنگ همه اجزای سیستم کسب و
 کار در کنار هم بیشتر پی خواهید برد. فرض کنید کسب و کاری دارای محصول بسیار
 عالی و ممتاز به لحاظ تکنولوژی و کیفیت است اما بازاریابی و تبلیغات ضعیفی دارد و
 همین عامل باعث می شود تا نتواند فروش خوبی در بازار داشته باشد یا اینکه فرض
 کنید کسب و کار مد نظر علاوه بر محصول خوب، توانسته است مشتریان بالقوه زیادی
 را به محصول خود علاقه مند و مجذوب کند و مشتریان زیادی به فروشگاهها و یا
نمایندگی های شرکت مراجعه می کنند ولی بدلیل ضعف در سیستم پخش و توزیع،
 محصول مورد تقاضا در قفسه های فروشگاهها و یا انبار نمایندگی ها موجود نیست و
مشتری ناامید و سرگردان و نهایتا ناراضی می شود. زنجیره را کاملتر می کنیم. کسب
و کاری دارای محصول خوب، بازاریابی مناسب، کانالهای پخش و توزیع گسترده و
کارایی است، مشتری علاقه مند به دفتر شرکت و یا نمایندگی شرکت مراجعه کرده و یا
تماس می گیرد اما فروشنده (کارمند) شرکت با وی برخورد بدی دارد بنابراین علیرغم
تلاش زیاد آن شرکت برای جذب مشتری، کارمندش باعث نارضایتی مشتری می شود و
در نهایت سیستم کسب و کار به هدف خود نمی رسد. همانطور که می بینید هر کدام از
اجزاء ار در مجموعه سیستم دارای اهمیت می باشند و شما باید بعنوان مالک و یا مدیر
کسب و کار با تفکر سیستمی خود مدیریتی یکپارچه بر تمام اجزاء بصورت توامان
داشته باشید. همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید سیستم کسب و کار در یک
محیط خلا فعالیت نمی کند و علاوه بر ورودی ها، اجزاء و خروجی سیستم، عوامل
دیگری نیز بر روی عملکرد سیستم تاثیر گذار هستند. شما حتما باید وضعیت گذشته،
حال و روند آینده هر کدام از این عوامل را به دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید
تا بتوانید تهدیدها و فرصتهای موجود در آن ها را که می تواند باعث موفقیت و یا
شکست سیستم کسب و کار شود شناسایی کرده و برای دفع آنها و یا بهره برداری از
آنها برنامه ریزی نمائید.
دقت داشته باشید هر کدام از اجزاء سیستم نیز بعنوان یک زیرسیستم (SubSystem) دارای اجزاء مجزایی می باشد. بعنوان مثال برخی از اجزاء زیر سیستم بازاریابی و تبلیغات عبارتند از:
·        سبد محصولات
·        راهکاری های قیمت گذاری
·        ارتباطات یکپارچه با بازار هدف
·        راهکارهای ترویج فروش
·        تبلیغات (چاپی، رسانه ای، دیجیتالی، محیطی و .....)
·        فرآیند ارائه خدمات به مشتریان
·        فروشنده ها
·        ابزارهای بازاریابی مستقیم
·        برنامه ها و راهبردهای وفادارسازی مشتریان
·        برنامه های خوشایند سازی تجربه مشتریان
·        روابط عمومی، نمایشکاههای تجاری
بنابراین به مدیران و مالکان کسب و کارها توصیه می شود که حتما تفکر و نگاه
سیستمی و جامع نگر را در خود تقویت کنند، اجزاء سیستم کسب و کار خود را
شناسایی و تحلیل کنند، نقاط قوت و ضعف اجزاء را شناسایی کرده و رابطه بین آنها را
استخراج نمایند. در روزهای آتی در رابطه با هر کدام از اجزاء سیستم کسب و کار
توضیحات مفصل و کاربردی در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید با بهره گیری از آنها
کسب و کاری موفق و حتی بین المللی را راه اندازی و مدیریت کنید.

منبع:www.maadclub.com


ارسال توسط سید احمد شتابان
آرشیو مطالب
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
blogskin

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

كد موزیك بی کلام