تبلیغات
                                                                                  خدای بزرگ است اهورا مزدا                من کوروش                پادشاه جهان,شاه بزرگ                شاه نیرومند                شاه چهار گوشه جهان                پسر کمبوجیه, نوه کوروش, نبیره چیش پیش, شاهان بزرگ, شاهان انشان, از تبار پادشاهی جاودانه, آنکه پادشاهیش را خداوند دوست می داشت.                آنگاه که من آشتی خواهان به بابل اندر شدم, مردم گامهای مرا به شادمانی پذیرفتند.                سربازان بسیار من دوستانه اندر بابل گام بر میداشتند, نگذاشتم رنج و آزاری به مردم این سرزمین وارد آید.                من برده داری را بر انداختم                درماندگیشان را چاره کردم, فرمان دادم همه مردم در پرستش خدای خود آزاد باشند و کسی آنان را نیازارد                من همه شهرهای ویران را از نو ساختم                همه نیایشگاه های بسته را گشودم                همه مردمان آواره را به جایگاه خود برگرداندم                خداوند بزرگ از کارهای نیک من خوشنود شد                بشود که دلها شاد گردد.                نبشه کورش بزرگ پادشاه ایران-بابل 538 پیش از میلاد                                                                             e-mail: sshetaban206@gmail.com دستی که خاتم بوسید - تاریخچه شركت مرسدس بنز
دستی که خاتم بوسید
کارگران نیروی محرکه چرخهای صنایع جهان هستند. حمایت از جامعه کارگری حمایت از تولید کننده و مصرف کننده است.

بازدید : مرتبه
تاریخ : جمعه 30 بهمن 1388

 

مرسدس نام یک دختر اسپانیایی است و اصولاً‌ یک اسم اسپانیایی است که به معنای وقار و زیبایی است.آن آرم جاودان در سال 1903 طراحی گردید اما در سالهای1909 ( دو بار ) ،‌ 1916 و 1921 تکامل یافت تا اینکه در سال 1926 به یکستاره طلایی با دایره ای که دور آن را محصور کرده بود مبدل گردید و تا بهامروز به همین شکل و شمایل ماند.

کارل بنز در بیست و پنج نوامبر سال1844 در کاسروه ( یکی از شهرهای آلمان ) پا به عرصه وجود گذاشت وقتی دوساله بود پدرش درگذشت . با وجود وضع بد مالی ‌، مادرش امکانات آموزشی رابرای او فراهم نمود . کارل بنز دبیرستان را زیر نظر (( فردیناند رتین بافر)) به پایان رساند و بعد از آن در دانشکده فنی در شهر کاسروه ادامه تحصیل داد . همزمان با تحصیل یک دوره دو ساله را در یک کارخانه فنی و مهندسی درکاسروه گذراند در مدتی که آنجا بود ،‌ کارل تجربه های مقدماتی را در همه زمینه های فنی کسب کرد . اولین تجربه کاری او ،‌ به عنوان یک طراح در ساخت یک کارخانه در شهر (( مانهایم )) بود . وی در سال 1868کارش را از دست دادو جذب شرکتی به نام ((‌ Gebruder Benckiser Eisen werke und MaschinesFabrik ))‌ شد این شرکت بیشتر کارهای ساختمانی و پل سازی انجام می داد .سپس در کارخانه (( Ben ckiser )) در وین مشغول بکار شد .

در سال 1871اولین شرکت خود را در مانهایم به کمک یک مکانیک به نام آگوست ریتر تاسیس کرد و به زودی معلوم شد ریتر همکار مناسبی نیست در نهایت بنز تنها با کمک نامزدش ‌، برتا رینگر ،‌ موفق شد بر موانعی که سد راه او شده بودند پیروزشود یکی از دلایل پیروزی او این بود که برتا جهیزیه اش را فروخت و بنزتوانست سهام ریتر را خریداری نماید .
در سال 1872 برتا و کارل ازدواج نمودند. کارل و برتا پنج فرزند به نامهای ایگن ( 1873 ) ،‌ ریچارد (‌1874) ‌، کلارا ( 1877 ) ‌، تایلد ( 182 )‌ ‌، الن (‌1890 ) داشتند .

بنزابتدا در تجارت موفقیتی بدست نیاورد و خوش شانس نبود .برای مثال (( Ironfoumdry and mechanical work shop )) که از کارگاههای او بود توسط مامورانسلطنتی مصادره شد در طول این مدت کارل تمام توانایی اش را روی توسعهموتورهای دو زمانه متمرکز کرد .

بنز چند امتیاز مهم برای تولید و تکمیلکردن موتور دو زمانه اش دریافت کرد ‌، و تا وقتی که به استانداردهای موردنظرش نرسید ‌، دست از کار نکشید به عنوان مثال یکی از این امتیازهایی کهبه بنز اعطا شد این بود که سیستم موتورهای سرعتش را تنظیم کند وی با کمک مخترعان و همکاران جدیدش ‌، عکاس معروف (( امیل بوهلر )) و برادرش،‌ یکبازرگان و با پشتیبانی مالی یک بانک در مانهایم یک شرکت سهامی در سال 1882تاسیس کردند و آن را (( Gas motoren-fabrik Mannheim )) نامیدند. کارل بنز50‌% از سهام شرکت را در اختیار داشت او به عنوان یک عضو هیئت مدیره وسهام دار از حق اظهار نظر کمتری نسبت به دیگران برخوردار بود همکارانش ((دیگر سهامداران )) سعی کردند که نفوذشان را در شرکت بیشتر کنند و بالاخرهاین برخوردها باعث شد که بنز شرکت را در سال 1883 ترک کند .

در سال1883 بنز یک پشتیبان مالی دیگر را در ماکس رز پیدا نمود او کسی نبود جز ((بردریک ویلهم ابلینگر )) . فردریک فروشگاه دوچرخه فروشی را اداره می نمودو بنز علاقه وافری را به وسایل موتوری در او یافت . در اکتبر همان سال بنزو 2 نفر دیگر که یکی از آنها فردریک بود شرکت ((‌ Benz & co )) راتاسیس نمودند نیروی کار این شرکت به 25 نفر می رسید . این کمپانی تا جایی پیشرفت کرد که قادر بود امتیاز تولید موتورهای بنزینی را واگذار کند

اکنون بنز می توانست بیشتر وقتش را وقف توسعه موتورهای اتومبیل کند. وی راه خویشرا از دایلمر جدا کرد و موتور چهار زمانه بنزینی خودش را بر روی کالسکه ای نصب کرد. در سال 1886 بنز از اولین خودروی خود پرده برداری کرد و آنرا به نمایش عمومی گذاشت .
بین سالهای 1885 تا 1887 ،‌ سه مدل از این نوع خودروها را طراحی کرد. مدل اول که بنز آنرا در سال 1906 به موزه آلمان اهداء کرد. مدل دوم که چندین بار طراحی و بازسازی شد. مدل سوم که ازچرخهای چوبی استفاده می کرد و (( برتا )) برای اولین بار با این خودرو به مسافرتی طولانی رفت .

در سال 1886 تولیدات بنز جوابگوی تقاضای مردم برای خودرو نبود و او(( Benz & co . Rheinische Gas motoren Fabrik ))را به کارخانه بزرگتر در والدهافتتراس منتقل نمود. دراین کارخانه تا سال1908 خودرو تولید می شد. در سال 1893 مرسدس بنز خودروهایی تولید می کرد که مجهز به محورهای پیچشی بود .

بین سالهای 1894 تا 1901 بنز خودرو مدل ((velo )) را در کارخانه ((Benz & co )) تولید می کرد. این خودرو ازقیمت متعادلی برخوردار بود و از این خودرو دو نفره جمعاً‌ 120 دستگاه تولید شد. بتدریج Benz & co به قدری پیشرفت کرد که پیشتاز در امرخودرو سازی شد و در نهایت در سال 1899 به یک شرکت سهامی تبدیل شد

((جولیوس گان )) عضو هیئت مدیره و مسئول امور بازرگانی شرکت شد کارگران قسمت تولیدی از 50 نفر در سال 1890 به 340 نفر در سال 1899 رسید. در همین سال بنز به تنهایی 572 دستگاه خودرو تولید کرد .

در سال 1906 کارل بنز شرکتی بنام (( Carl Benz shone )) در لیدنبورگ تاسیس کرد .
سهامداران این شرکت خودش و پسرانش بودند در ابتدا آنها سعی شان بر این بود که خودروهایی با موتور بخار تولید کنند با این حال ‌، زمان به سرعت تغییر میکرد و تقاضا برای این موتورها به سرعت رو به کاهش بود . آنها مجبور شدندکه خط مش را تغییر دهند. در سال 1923 تعدادی از (( Benz 350 )) تولید شد.در این زمان ،‌ خانواده بنز به شهر لیدنبورگ مهاجرت کردند. در سال 1912 ویشرکت را به عنوان یک شریک ترک کرد و پسرانش ‌، ایگن و ریچارد را تنهاگذاشت. شرکت به سرعت پیشرفت کرد و شعبه هایی در بازارهای مختلف ایجاد کرد.برای مثال در انگلیس خودروهای تولیدی این شرکت ‌، بخاطر کیفیت بالایی که داشتند به عنوان تاکسی بکار گرفته شدند و هر روز به محبوبیت آنها افزوده می شد . در سال 1923 کارل آخرین خودروهای تولیدی خود را ساخت. این خودرویکی دارای 8 و دیگری 25 اسب بخار قدرت تولید می کرد. هر دو این خودروها رابنز برای استفاده شخصی خودش نگه داشت و از آنها لذت برد و هرگز آنها رانفروخت این خودروها امروزه در موزه نگهداری می شوند .

کارل بنز در چهارم آوریل 1929 در منزلش واقع در لیدنبورگ در گذشت و امروزه خانه اش به عنوان دفتر مرکزی مرسدس بنز استفاده می شود .24 ژانویه 1903 ‌، روزی بود که کارل بنز از کارهای فنی کناره گیری کرد‌، وبه عنوان ناظر هیئت مدیره به کار خودش ادامه داد. این اقدام او نتیجه مشاجره ای بود که با مدیر عامل داشت زیرا مدیر عامل تصمیم داشت که ازطراحان فرانسوی در طرح مانهایم استفاده کند و هدفش مقابله و رقابت با ((مرسدس )) بود . همچنین دو پسر کارل ‌، ایگن و ریچارد ‌، همراه با این اقدام او شرکت را ترک کردند اگر چه ریچارد در سال 1904 به عنوان مدیرتولید خودروهای مسافرتی به شرکت برگشت. در پایان همان سال کل فروش شرکت3480 دستگاه بود .

 



ارسال توسط سید احمد شتابان
آرشیو مطالب
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
blogskin

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

كد موزیك بی کلام